Πέμπτη 11 Απριλίου 2024

Ο τελευταίος κρίκος: Το νέο βιβλίο της Ευαγγελίας Ευσταθίου κυκλοφορεί στις 19/4 από τις Εκδόσεις Μίνωας

 

Το νέο βιβλίο της Ευαγγελίας Ευσταθίου κυκλοφορεί στις 19/4. Μπορείτε να το προπαραγγείλετε σήμερα και να είστε οι πρώτοι που θα το παραλάβετε!

Εάν επιθυμείτε υπογεγραμμένο αντίτυπο (με γενική αφιέρωση) από τη συγγραφέα, σημειώστε το στα σχόλια της παραγγελίας σας.

Ένα σκελετωμένο πτώμα δίπλα σε ένα ποτάμι της Χίου, μια χειρόγραφη διαθήκη δεμένη στον καρπό του, ένα παλιό αρχοντικό γεμάτο βαριά μυστικά, μια επίμονη αστυνόμος που αναζητά την αλήθεια, δύο κληρονόμοι μπροστά σε ένα σταυροδρόμι που θα ανατρέψει τη ζωή τους…

Η Άννα και ο Μάξιμος, μια πρώην κλέφτρα και ένας ισχυρός εφοπλιστής άγνωστοι μεταξύ τους, απόγονοι δύο σπουδαίων οικογενειών που ξεκληρίστηκαν μυστηριωδώς δεκαετίες πριν, καλούνται να βρουν απαντήσεις στον γρίφο της διαθήκης που τους όρισε συγκληρονόμους και να λύσουν το μυστήριο της καταγωγής τους.

Στην πορεία τους για την αναζήτηση της αλήθειας τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται και τίποτε δεν φαίνεται όπως είναι. Και καθώς ο μίτος ξετυλίγεται, η ενοχή και η αθωότητα αλλάζουν διαδοχικά προσωπεία, οδηγώντας τους σε μια εξουθενωτική αναμέτρηση με τα σκοτάδια τους.

Σε μια αλυσίδα από ανομολόγητα μυστικά, ψέματα, προδοσίες και καταδικασμένους έρωτες, η Άννα, με το χάρισμα να βλέπει εικόνες από το παρελθόν, είναι η μόνη που μπορεί να συμπληρώσει τα τελευταία ομμάτια του παζλ και να γίνει δραπέτης του αναπόδραστου, ασφαλίζοντας οριστικά στο αέναο του χρόνου τον τελευταίο κρίκο.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ Ένα επίκαιρο κοινωνικό φαινόμενο, μια γυναικοκτονία, πραγματεύεται η νουβέλα της Μαρίας – Δέσποινας Ράμμου





Το βιβλίο «Αντίστιξη» της Μαρίας – Δέσποινας Ράμμου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Παρέμβαση. Πρόκειται για νουβέλα με προδιαγραφές θεατρικού έργου, που προτείνει μια παραλλαγή αρχαίας Ελληνικής τραγωδίας. Θέτει στο μικροσκόπιο ζητήματα ψυχογραφικά, με αφόρμη ένα επίκαιρο κοινωνικό φαινόμενο, τις γυναικοκτονίες.

Η «Αντίστιξη» είναι μια νουβέλα με προδιαγραφές θεατρικού έργου που θέτει στο μικροσκόπιο ζητήματα ψυχογραφικά, με αφόρμηση ένα επίκαιρο κοινωνικό φαινόμενο, μια γυναικοκτονία. Έχοντας κάτι από αρχαία τραγωδία στο ξετύλιγμα των σκηνών, παρατηρούμε τα ετερόκλητα στοιχεία των πρωταγωνιστών του ερωτικού τριγώνου να αναδεικνύονται, μπλέκοντας παράλληλα μνήμες, ευσεβείς πόθους, διλήμματα, ώστε όλα αυτά να καταλήξουν σε μία ενδιαφέρουσα αρμονική συνύπαρξη, μια «αντίστιξη».

«Κι εγώ στεκόμουν στα βράχια σαν τον γλάρο που δεν βρίσκει τροφή, αλλά συνεχίζει να αγναντεύει το νερό, με την ελπίδα ότι θα ξεπλύνει τις σκέψεις της αμαρτίας.
– Είναι αμαρτία η πείνα;
– Η πείνα και η προσευχή για ήρεμη ζωή, ναι».

Φυλακή, χώμα, κρεμάλα, το σκηνικό της προσαρμοσμένης στα σύγχρονα ήθη «θεατρικής νουβέλας», που προτείνει μια παραλλαγή αρχαίας Ελληνικής τραγωδίας.

Με πρόσχημα την εξιστόρηση ενός εγκλήματος πάθους, ξεδιπλώνονται τα αγωνιώδη υπαρξιακά ερωτήματα τριών ηρώων. Το ερωτικό τρίγωνο συνθέτουν οι πλατωνικοί εραστές, Γλυκερία και Αλβέρτος, διάσημοι συγγραφείς, που εισάγονται στην «πάροδο» της «σκηνής» νεκροί, και ο φυλακισμένος σύζυγος Ευθύμιος, ο οποίος σκότωσε τη σύζυγό του για εκδίκηση. Το συγγραφικό ζεύγος είναι εντεταλμένο να ολοκληρώσει το κύκνειο άσμα του με τίτλο «ΑΝΤΙΣΤΙΞΗ», που συνοψίζεται σε ένα αλληγορικό «μουσικό κοντραπούντο»: αντανακλά τη συνύπαρξη πολλών διαστάσεων – «μελωδιών», μια εναρμόνιση των αφηγήσεών της διαφορετικής προέλευσης και της ζωής, που διένυσε ο καθένας, σε αντιπαραβολή με αυτήν που θα ήλπιζε να είχε ζήσει. Η βουτιά στο παρελθόν, στους προγόνους και την παιδική τους ηλικία, γίνεται για αμφότερους αφορμή σύμπλευσης στα πολύπαθα μονοπάτια της αυτογνωσίας. Σημείο άφιξης και λύσεως της τραγωδίας ορίζεται η λύτρωση από τις αμφιβολίες μέσα από το συνταίριασμα των βιωμάτων τους και το πέρασμα στην αντίπερα όχθη της γαλήνης. Το φιλόδοξο, πρωτότυπο σύγγραμμά τους, είναι ένα ψηφιδωτό από μνήμες, ευσεβείς πόθους, διλήμματα και αυτοαναφορικές αναλύσεις.
Η «ΑΝΤΙΣΤΙΞΗ» αποδίδει την ευθυγράμμιση των εσωτερικών φωνών χαρακτήρων, που μοιράζονται την ίδια μοίρα: από τις στάχτες τους αναρριχώνται στην αναγέννηση, με κοινή πυξίδα την αντίληψη της αγάπης τους για τη ζωή.
«Στέκουμε αγέρωχες μούμιες βαθιά κάτω στο χώμα αντί πάνω στη γη, εμείς, λαλίστατοι συζητητές στην αγορά των νεκρών».

Λίγα λόγια για την συγγραφέα

Η Μαρία-Δέσποινα Ράμμου γεννήθηκε το 1981. Είναι Διδάκτωρ Κλασικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και υποψήφια μεταδιδακτορική ερευνήτρια του ίδιου ιδρύματος. Υπήρξε επιστημονική συνεργάτιδα στην έκδοση του Σύγχρονου Λατινοελληνικού Λεξικού, από τις απαρχές της λατινικής γραμματείας μέχρι τον 9ο μ.Χ. αιώνα» (University Studio Press, 2019).Το 2022 κυκλοφόρησε η διατριβή της με τίτλο Σατιρικά επιγράμματα εναντίον γιατρών στη λατινική γραμματεία, κοινωνικο-μοτιβιστική έρευνα (University Studio Press).
Συμμετείχε ως μεταφράστρια στον συλλογικό τόμο με τίτλο Ευριπίδης, 35 Μελέτες (2021, εκδόσεις University Studio Press).
Έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή με τίτλο Η Χίμαιρα δεν είναι μακριά (Διάττων, Αθήνα, 2012) και τη συλλογή διηγημάτων Η Προσωπογραφία του Κρεγκ (Ενύπνιο, Αθήνα, 2022). Οι νουβέλες με τίτλο Το άλογο του Ρούζβελτ κυκλοφόρησαν μόλις από τις Εκδόσεις Θερμαϊκός.
Διηγήματά και ποιήματά της έχουν δημοσιευτεί στα λογοτεχνικά περιοδικά Φρέαρ, Παρέμβαση, Χάρτης, Fractal, Culturebook

Μανόλης Βαρβούνης – Πάσχα των Ελλήνων: Ένα βιβλίο με έθιμα και διηγήματα για τη γιορτή της Ορθοδοξίας

 


Από τις εκδόσεις Ακρίτας κυκλοφορεί το βιβλίο «Πάσχα των Ελλήνων» του Μανόλη Βαρβούνη.Πώς να νιώσουμε τη σημασία των ημερών του Πάσχα, χωρίς τον Λαμπριάτικο Ψάλτη του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη; «Το επ’ εμοί ενόσω ζω κα αναπνέω και σωφρονώ, δεν θα παύσω πάντοτε, ιδίως δε κατά τας πανεκλάμπρους ταύτας ημέρας, να υμνώ μετά λατρείας τον Χριστόν μου, να περιγράψω μετ’ έρωτος την φύσιν και να ζωγραφώ μετά στοργής τα γνήσια ελληνικά ήθη.». Στην επανέκδοση αυτού βιβλίου με τον ξεχωριστό συμβολισμό για τις μέρες μας, ο καθηγητής λαογραφίας του Παν. Θράκης Μανώλης Βαρβούνης, ανθολογεί και παρουσιάζει τα πολύ σημαντικά πασχαλινά έθιμα του ελληνικού λαού, όπου οι θρησκευτικές αναμνήσεις συναντούν τις ανοιξιάτικες τελετές. Παρουσιάζονται κείμενα πεζά ή ποιητικά που αφορούν στην πασχαλινή περίοδο καθώς και σχετικά διηγήματα των δύο κορυφαίων Αλέξανδρων, Παπαδιαμάντη και Μωραϊτίδη, τα οποία διατηρούν πάντοτε την κλασική αξία τους.

Μανόλης Βαρβούνης – Πληροφορίες για τον συγγραφέα

Ο Μανόλης Γερ. Βαρβούνης (Σάμος, 1966) είναι Καθηγητής Λαογραφίας, διατέλεσε Πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας (2016-2020) και τώρα είναι Κοσμήτορας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δ.Π.Θ. (2021 – 2024), Διευθυντής του «Εργαστηρίου Λαογραφίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας» (2015 κ.εξ.), Διευθυντής του «Κέντρου Εκκλησιαστικών, Ιστορικών και Πολιτισμικών Μελετών» της Ιεράς Μητροπόλεως Σάμου και Ικαρίας (2014 κ.εξ.), Γενικός Γραμματέας της «Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας» (2023 κ.εξ.), μέλος της Δ.Ε. του «Ινστιτούτου Λαϊκού Πολιτισμού Καρπάθου» (2010 κ.εξ.), μέλος του Δ.Σ. του «Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας – Θράκης» (2020-2021) και Γραμματέας του Δ.Σ. του «Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Μελετών και Εφαρμογών (2017 κ.εξ.). Έχει τιμηθεί με τα οφφίκια του «Άρχοντος Προστάτου των Γραμμάτων» του Οικουμενικού Πατριαρχείου (2005) και του «Μεγάλου Άρχοντος Χαροφύλακος» του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής (2007). Είναι κάτοχος τεσσάρων επίτιμων διδακτορικών τίτλων (ΗΠΑ, Ρουμανία, Ελλάδα) και τακτικό, αντεπιστέλλον ή επίτιμο μέλος οκτώ Ακαδημιών της αλλοδαπής (ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Αυστρία, Γερμανία), καθώς και Επίτιμος Καθηγητής του Τμήματος Κλασικής και Νέας Ελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου.