Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΊΆΦΑ

 

Με μεγάλη μας χαρά φιλοξενούμε τον συγγραφέα Γιώργο Β. Καϊάφα.

Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και την συγγραφική σας πορεία.


Γεννήθηκα στην Πάτρα το 1967, αλλά ήρθαμε με τους γονείς μου πολύ νωρίς στην Αθήνα. Σπούδασα δημοσιογραφία - δημόσιες σχέσεις και εργάστηκα ως αθλητικός συντάκτης σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο,. Ξεκίνησα να γράφω συστηματικά, κατά παράδοξο τρόπο, όταν πλέον σταμάτησα να εργάζομαι ως δημοσιογράφος. Μάλλον, μου έλλειπε το γράψιμο. Ζω και εργάζομαι στην Αθήνα, είμαι παντρεμένος. Λατρεύω τους παραδοσιακούς χορούς, τη μαγειρική, το ποδήλατο, την κηπουρική και το διάβασμα. Πρόσφατα έφτιαξα μια σελίδα στο facebook με τίτλο "άνοιξε, βρε παιδάκι μου και κανένα βιβλίο", στην οποία κάνω κριτικές σε βιβλία που έχω διαβάσει. To 2008 βραβεύτηκα με έπαινο από τον φιλολογικό σύλλογο "Παρνασσός" για την ποιητική μου συλλογή ¨Καλησπέρα σου... Ανθρωπότητα". Ολοκλήρωσα το πρώτο μου μυθιστόρημα το 2009. Το 2010 εκδόθηκε από τις εκδόσεις "ΔΩΔΩΝΗ" μια νουβέλα μου με τίτλο Θαλάσματα. Το 2012 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις bookstars το μυθιστόρημα "Χθες, σήμερα... Πάντα".Το 2018 κυκλοφόρησε το δεύτερο μυθιστόρημα με τίτλο "Η αρχή του καλού" από τις εκδόσεις ΔΥΑΣ. Το ίδιο έτος κυκλοφόρησε στις εκδόσεις AMAZON μία ακόμα ποιητική συλλογή "Τραγούδια από τον όχτο του έρωτος" και ένα παιδικό θεατρικό "Το πορτοκαλί... Αρεόστατο!"¨Τέλος, το 2021 κυκλοφόρησε το τρίτο μου μυθιστόρημα με τον τίτλο "Με ψάχνεις; Εδώ είμαι" από τις εκδόσεις Ζενίθ. Μέσα στο 2024 θα κυκλοφορήσει και το επόμενο. 


Πως ξεκινήσατε τα γράφετε το πρώτο σας βιβλίο.


Είχα πάει -πολλά χρόνια πριν-με μια φίλη σε μια έκθεση ζωγραφικής στον Πειραιά. Ο γνωστός της, είχε κάνει μια έκθεση με πίνακες του με κεντρικό θέμα τους τα καράβια.'Ήταν πάνω από 50 πίνακες με διαφορετικά πλοία, που απεικονίζονταν όλα μεσοπέλαγα. Από την αρχαία αθηναϊκή τριήρη, ως και τα πρόσφατα φορτηγά.-πλοία. Κάποια από αυτά, μάλιστα, τα είχε ζωγραφίσει μέσα σε τρικυμία. Η φίλη μου με σύστησε στον ζωγράφο και του ανέφερε πως ασχολούμαι ή θέλω να ασχοληθώ με τη συγγραφή, Κάτι τέτοιο. Τότε, ο ζωγράφος μου πρότεινε να γράψω -αν το ήθελα- κάποιες λεζάντες κάτω από τους πίνακες του. Δεν ήθελε να έχει απλά τον τύπο του καραβιού που θα έβλεπε ο επισκέπτης της έκθεσης. Θα τις ήθελε, όπως είχε πει, να τις προσθέσει στην επόμενη έκθεση που θα έκανε. Δυστυχώς, όμως, Δεν τελειώσαμε ποτέ, μιας και ο άνθρωπος αυτός, έπειτα από κάποιον καιρό -νικημένος από τον καρκίνο- πέθανε σε κάποιο νοσοκομείο του Πειραιά. Οι λεζάντες όμως από τους πίνακές του, είχανε μείνει στα χέρια μου. Έτσι, γράφτηκαν και έφτασαν μέχρι τα βιβλιοπωλεία τα Θαλάσματα. Βασισμένο πάνω σε αυτές τις λεζάντες των καραβιών. 

Υπάρχει κάτι που σας δίνει έμπνευση;


Έμπνευση υπάρχει παντού αν είσαι ανοιχτός σε αυτά που βλέπεις και σε αυτά που ακούς. Θα έλεγα, όμως, σίγουρα για μένα πλέον, έμπνευσή μου είναι οι άνθρωποι. Δεν έχουν άδικο όσοι λένε πως η ίδια η ζωή φτιάχνει τα πιο απίθανα σενάρια, Μια ιστορία που θα ακούσεις μπορεί να είναι αυτό που ψάχνεις αρκεί να μπορείς να το φέρεις στο "δικά σου τα μέτρα". Πως θα το αποδόσεις, δηλαδή, Μπορεί, σοβαρά, μπορεί με χιούμορ, μπορεί κάπως πικάντικα, ακόμα και βίαια μπορείς να το αποδώσεις, Από εκεί και πέρα λειτουργεί η φαντασία σου και μόνον αυτή. Θα το φανταστείς, εν μέρη θα το βιώσεις κάπως και τελικά θα το δεις γραμμένο μπροστά σου. Θα το διαβάσεις κι αν ο ήχος που θα ακούσεις είναι καλός για τα αυτιά σου, τότε μάλλον έχεις γράψει κάτι καλό. Σαν νέοι δημοσιογράφοι οι αρχισυντάκτες μας έλεγαν: Γράφε, όπως ακριβώς μιλάς. Μόνο έτσι θα σε καταλάβουν. Φυσικά στη λογοτεχνία τα πράγματα είναι μεν αρκετά διαφορετικά, αλλά ο στόχος παραμένει ο ίδιος, Να σε καταλάβει αυτός που σε διαβάζει. Ο άνθρωπος, λοιπόν, είναι η απάντηση. Τα συναισθήματά του,τα όνειρα που κάνει, η άνοδος και η πτώση σε ολόκληρη τη ζωή του. Αυτά είναι ένα πολύ δυνατό κίνητρο για εμένα, ώστε να  ξεκινήσω να γράφω μια καινούργια ιστορία.

Θα μας συστήσετε το καινούργιο σας βιβλίο;


Το "Με ψάχνεις; Εδώ είμαι" είναι ένα μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στα χρόνια της δικής μου νιότης και αθωότητας. Τη δεκαετία του ΄80. Ένα νεαρό ζευγάρι, ο Οδυσσέας και η Ζωή έχουν ζήσει έναν εφηβικό έρωτα και αίφνης η κοπέλα αποφασίζει να χωρίσουν ακριβώς την ημέρα που θα έφευγαν διακοπές για κάποιο νησί του αιγαίου, Χωρίς εξήγηση, φαινομενικά τουλάχιστον. Ο Οδυσσέας - γεμάτος απορίες,- αποφασίζει να φύγει μόνος του αυτό το ταξίδι για να παλέψει με τον ίδιο τον εαυτό του και ίσως για να βρει την άκρη του νήματος, Η Ζωή με τη σειρά της θα πιστέψει πως βρήκε τη λύση στο πρόβλημά της στην Αμερική. Θα ξεκινήσουν και οι δύο καινούργιες ζωές. Καινούργια βήματα. Πιο σίγουρα -όπως πιστεύουν- αυτή τη φορά. Θα έρθουν στη ζωή τους νέοι, αλλά και παλιοί άνθρωποι. Η Ζωή, όμως κρύβει ένα μυστικό που ο Οδυσσέας δεν πρέπει να μάθει ποτέ. Χρόνια αργότερα ο σύζυγός της Ζωής θα βρεθεί με την κόρη του στην Αθήνα. Και αργότερα θα βρεθούν οι δυο τους και σε εκείνο το νησί, Το νησί που ο Οδυσσέας έψαξε μόνος του να βρει την αλήθεια του. Τότε είναι που ο Οδυσσέας, μετά από τόσα χρόνια, θα ανακαλύψει τελικά την αλήθεια. Το μυθιστόρημα κυκλοφόρησε το 2021 από τις εκδόσεις ΖΕΝΙΘ.

Οι ήρωες των βιβλίων σας έχουν προδιαγεγραμμένη πορεία ή αυτονομούνται κατά την διάρκεια της συγγραφής;



Νομίζω, ότι δεν έχω γράψει ποτέ μου ούτε μια αράδα "προσχεδιασμένη". Πάντα είναι αυτόνομοι οι ήρωες, Αυτοί άλλωστε μου δίνουν και τη δύναμη να πάω την ιστορία ένα βήμα παρακάτω κάθε φορά, Στα δικά μου τα κείμενα, τουλάχιστον, είναι σε θέση οδηγού. Με πάνε αυτοί εκεί που θέλουν και οδηγούν την ιστορία. Είμαι, θα έλεγα, περισσότερο παρατηρητής τους. Μέσα από τον γραπτό λόγο και κυρίως από τους διαλόγους θα σφυρηλατηθεί ο χαρακτήρας του καθενός ξεχωριστά και μόλις ολοκληρωθεί στο μυαλό μου θα πάρει ανάλογα και τις "δυνάμεις" ή τις "αδυναμίες" που πρέπει. Ίσως όμως να είμαι και λάθος, γιατί το να παλεύεις με ένα κομμάτι λευκό χαρτί είναι εξαιρετικά δύσκολο. 

Θα θέλατε να μοιραστείτε κάτι άλλο με τους αναγνώστες μας;


Να διαβάζουν περισσότερο. Όλοι μας. Οι αναγνώστες είναι ο υπέρτατος κριτής ενός βιβλίου, Προσωπικά κρέμομαι από τα χείλη τους για να ακούσω αν αυτό που έχω γράψει τους άρεσε, Νομίζω, μάλιστα, ότι οι άνθρωποι που διαβάζουν συστηματικά έχουν εξαιρετική αίσθηση για το τι κρατούν στα χέρια τους. 

Μπορείτε να γνωρίσετε καλύτερα τον συγγραφέα στο site 


Ευχαριστούμε πολύ για την τιμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου